maanantai 1. helmikuuta 2016

SMOOTHIE TIPS

Jee, helmikuu on täällä! Parasta kun ulkona on taas valosempaa ja aurinko pilkahtelee usein. Ja tipaton tammikuukin tuli pidettyä puoliksi vahingossa! Tällä linjalla ajattelin kyllä jatkaa myös mahdollisimman pitkään, niin hyvä olo kun viinipullojen korkit on pysynyt kiinni.
En tiedä miksi oon niin innoissani helmikuusta, mutta mulla on sellanen fiilis, että tästä tulee hyvä kuukausi! Viikonlopuksi lähdetään Naantalin Kylpylään ja sunnuntai-iltana mennään katsomaan Disney on Ice. Ja koska rauhallisen ja valoisamman tammikuun jälkeen energiatasot ovat paljon korkeammalla, kaikkea muutakin kivaa ja jännittävää on luvassa!

IMG_8749

Tammikuussa tuli hörpittyä smoothieita lähes päivittäin, joten ajattelin jakaa teille myös mun smoothievinkit!

Yleensä mun smoothiet on koostunut luonnon jugurtista, hedelmistä (banaani, omena, avocado), pakastemarjoista ja lorauksesta vettä/sitruunan mehua. Mun mielestä tollanen smoothie menee kiireessä ja antaa energiaa jos on vauhdilla lähdössä johonkin! Mutta kieltämättä aika tylsän kuuloinen, vai mitä sanotte?
Oon löytänyt tähän ratkaisun ja pari uutta ainesosaa, jotka tuovat niiiin hyvän makuista vaihtelua tohon peruspohjaan.

Mun lempparismoothieen tarvitset siis:

Luonnon jugua
Banaanin
Pakastemustikoita ja/tai -vadelmia (suomalaisia)
Pikku tilkka vettä ja puristettua sitruunaa
Pala inkivääriä (mitä isompi sen parempi, nam :P)
0,5-1 rkl Macaa
Yhen sitruunan raastettu kuori
(Hunajaa tai vaahterasiirappia makeutukseen halutessa)

Oon ihan rakastunut tohon settiin! Raastettu sitruunan kuori ja maca saa yhdessä smoothien maistumaan ihan joltain sitruunaleivokselta. Niin hyvää! Tuore inkivääri tuo vähän särmää muuten "pehmeään" smoothieen. Tätä on tullut juotua monta kertaa ja toimii myös pelkillä vadelmilla (ylempi kuva) tai mustikoilla ja vadelmilla (alempi kuva). Halutessa joukkoon voi heittää myös kaurahiutaleita tuomaan lisäboostia. Ei muuta kun ainekset siis blenderiin ja nauttimaan!

IMG_8153


Love, Elise

2 kommenttia:

  1. Kääks, maca ja sitruunaleivos ei oikein kuulosta oikealta... :D oon juonut macan aina aamukaakaon tai -kahvin seassa, mutya ehkö luotan suhun ja testaan tätä hauskalta kuulostavaa smoothieta :) kiitos siis vinkistä! Minkä merkkistä macaa muuten käytät?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei se paljoa seassa maistu, mutta mun mielestä tuo vähän sellaista pehmeyttä mukaan! Enemmän se sitruunan kuori tuo sitä makua. En oo itse uskaltanut vielä kokeilla kahvin tai teen seassa, mutta ehkä mäkin uskaltaudun. :) Käytän kuvassa näkyvää Cocovin macaa!

      Poista

<3