sunnuntai 15. marraskuuta 2015

CHRISTMAS DECOR

Moikka! Huh, tuntuupas pitkältä tauolta kun en oo viikkon postannut. Ennen ei olis viikko tuntunut missään, haha. Kuvasaldoa ei kauheesti ole kertynyt viikon aikana ja se onkin syy postaamattomuuten... Tyhmä pimeys #vainbloggaajajutut...

Viime viikolla tuli käytyä mm. Pentikin Outletissa, Ikeassa kahdesti ja sisustusparatiisi Cobellossa. Cobello oli mulle itseasiassa ihan uusi juttu, vaikka se on tosi lähellä missä asun! Ja tää ei ole todellakaan mikään mainospostaus, mutta ihan oikeesti käykää sielä jos asutte pääkaupunkiseudulla. Kolmikerroksinen taivas täynnä sisustusjuttuja ja kaikkea muutakin söpöä. Tuolta löytyy myös paljon Riviera Maisonin juttuja, eli taivas!
Oon siis kärrännyt sisustustavaroita kotiin vaikka kuinka paljon ja ajattelinkin nyt näyttää teille mitä kaikkea oon tänne uuteen huoneeseen ostellut! :)

IMG_5992

Jouluiset pallovalot Stockmann 

IMG_6055

Valokuvakehykset, tekokasvi ja ruukku Ikea

IMG_6091

Hopeinen ja läpinäkyvä purnukka Cobello

IMG_6098

Glitterinen ja Riviera Maisonin tuikkukupit Cobello Sydämen muotoinen tuikkukuppi  Pentik

IMG_6061

Valokuvakehykset Stockmann

IMG_6114

Aivan ihanan tuoksuinen kynttilä Cobello

IMG_6088

Jouluservietit Cobello 

IMG_6125 IMG_6141 IMG_6134

Lisäksi äiti ja iskä toi mulle yllärinä Ikeasta ton ihanan kampauspöydän mitä oon ollut ostamassa tänne huoneeseen! Vielä pitää maalata seinä, ostaa matto ja tämä peili tohon kampauspöydän päälle. Sitten tää huone alkaa tuntumaan omalta! :)

Mitäs piditte näistä jutuista ja onko Cobello teille muille tuttu?

Love, Elise

Ps. Uutiset tulee tosta mun vierestä ja tuli sellanen fiilis, että haluun sanoa pari sanaa Pariisin terrori-iskuihin liittyen... Kyseessä on ihan kamala tapahtuma ja tuntuu niin pahalta lukea uutisia ja nähdä kuvia asiaan liittyen. Erityisesti tapahtumista tekee niin kamalan se, että mä ainakin koen Ranskan turvalliseksi maaksi ja nyt sielä tapahtuu jo toista kertaa kauhea terrori-isku tänä vuonna. 

Siitä päästäänkin tähän asiaan joka mua tällä hetkellä ärsyttää ihan älyttömästi. Kaikilla meistä on varmasti Facebookin etusivu täynnä sinipunavalkoisiksi vaihdettuja profiilikuvia, mutta niiden joukosta ainakin mä olen bongannut monia tilapäivityksiä ja artikkeleita, joissa ihmetellään tätä #PrayForParis -juttua, kun muuallakin maailmalla on jatkuvasti yhtä paljon uhreja vaativia iskuja. Se on ihan kamalaa, että mitään tollasta tapahtuu, mutta silti mun mielestä iskuja ei voi verrata toisiinsa. Nämä muut terrori-iskut mitä somessa on Pariisin tapahtumien jälkeen tuotu esiin on tapahtunut alueilla, jotka ovat muutenkin turvattomia ja sielä käydään sotia. Se ei tietenkään oikeuta tappamaan siviileitä eikä ketään muutakaan. Läheisten traaginen kuolema on ihan yhtä kamalaa, tapahtui se sitten Pariisissa tai Baghdadissa. Mutta huolestuttavinta tässä on mun mielestä se, että joudutaanko mekin elää pian Euroopassa samanlaisen pelon vallassa kun nämä ihmiset kauempana meistä. Kun nimenomaan ne rauhattomuudet pitäisi saada loppumaan eikä antaa levitä. 

Se, että Facessa tai Instassa ei paljoa ole länsimaiden ulkopuolisista iskuista puhuttu, ei tarkoita, että ne eivät olisi yhtä kamalia. Some hukkui #PrayForParis -juttuihin koska meidän on paljon helpompi samaistua ja ymmärtää iskujen kamaluus kun ne tapahtuivat kaikille tutussa, lähellä olevassa eurooppalaisessa kaupungissa. Kaupungissa, mitä pidämme, tai ainakin pidimme, turvallisena. Muista terrori-iskuista ei jätetä puhumatta sen takia, että niissä on kuollut eri ihonvärin, uskonnollisen vakaamuksen tai muuten vaan erilaisen elämän omaavia ihmisiä. Somessa iskujen saama huomio on hyvin vähäistä sen takia, että ne tapahtuvat alueilla, joissa on levottomuuksia, sotia ja muutenkin turvatonta. Tälläiset iskut on valitettavasti hyvin yleisiä siellä. Niitä asioita on niin vaikea käsittää kun oleme tottuneet todella hyvään elämäntasoon Pohjoismaissa. Sen takia musta on vaan hienoa, että Ranskan iskujen jälkeen koko some jakaa tukeansa, sillä se auttaa meitä ymmärtämään paremmin mitä kamalia asioita muualla maailmassa tapahtuu ja sillä tavoin voimme myös paremmin tehdä sen eteen jotain, että maapallo olisi vielä jonain päivänä turvallinen asuinpaikka kaikille. 

10 kommenttia:

  1. Mä oon niin samaa mieltä sun kanssa tosta Ranska-jutusta!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että en oo ainoa joka on tota mieltä! :)

      Poista
  2. Todella upeita sisustuselementtejä <3

    VastaaPoista
  3. Kauniita juttuja olet hankkinut :) Ja mä olen sun kanssas niin samaa mieltä! Face täyttyi(varsinkin muutama kyseenalaisempi ryhmä) raivokkaasta tekstistä juurikin siitä, että miksei ihmiset tue muitakin maita. Vähättely ja viha on juurikin sitä, mitä tällä yritetään saada aikaiseksi. Hallittua kaaosta ihmislauman sisällä :( Pariisi-tägit, kuten muutkin kautta aikojen, ovat olleet kaunis ele uhrien muistolle ja yhteisöllisyyden tunnusmerkki... En ymmärrä miksi siitäkin pitää vetää herneet nenään. Huh, sairas maailma.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! <3
      Ja nimenomaan! Ketään ei oo sentään pakotettu vaihtamaan kuvia tai käyttämään hashtageja, joten turha siitä on vetää herneitä nenään. Kaikki turha negatiivisuus on vaan jotain mitä en käsitä! :(

      Poista
  4. Samaa mieltä tosta Ranka-jutusta.
    Oon ite yritelly puollustaa näitä kaikkia ihmisiä ketkä on jakanut kuvia sillä, että he näyttävät vaan empatiaansa (Joo ei ne kuvat ketään tua takaisin, totta kai joukossa on niitä jotka tekee sen koska muutkin tekee, maailmalla tapahtuu muutakin kauheeta eikä kukaan päivitä siitä jatkuvasti etc.) ja sillä että, Pariisi on turvallinen kaupunki, ja siellä tapahtuu terrori-isku, on herätys muille Euroopan maille.
    Musta myös tuntuu että, ihmiset jakoi tota #PrayForParis - juttua on se, että kukaan meistä ei tule tekemään heille mitään hyvää, mutta halutaan näyttää kumminkin empatiaa. Esim. Me autetaan Afrikkaa nälkäpäivän keräyksillä sun muilla, ja rauhanturvaajia lähetetään kriisialueille... Mutta me ei tehdä mitään samankaltasta Pariisilaisille. Ehkä senkin tähden on nää kuvat.

    Asia joka on naurattanut kumminkin se että, miten jollain voi mennä pasmat niin suuresti sekaisin yhdestä hastagistä. Tainnu mennä joillakin ihan tunteisiin asti! :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, oon samaa mieltä tosta, että ihan naurettavaa jo tollanen turhanpäivänen valitus niistä kuvista ja hashtageista. Kun se pointti nimenomaan on just se, että niillä näytetään sitä, että on kiinnostunut asiasta vaikka itse ei voisi siihen niinkään vaikuttaa! :)

      Poista
  5. Moi!
    Ihania juttuja oot ostellut :) mulla on toi sama kampauspöytä ja tällä hetkellä valitettavasti ihan täynnä tavaraa ilman minkäänlaista järjestystä..siispä kysynkin, mistä oot ostanut noi tommoset "lokerot" joissa tota kosmetiikkaa pidät? ☺️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! :) <3
      Oon ostanut Ikeasta ton isomman muovisen, se on oikeesti kai haarukoille ja veitsille jne. tarkotettu mutta maksoi vaan 2,5 euroa, eli ei paha! :D Ja toimii tossa laatikossa tosi hyvin. Niitä mahtuis vaikka kaksi tohon kampauspöysän laatikkoon. Toinen mulla on sit H&M homesta viime talvena ostettu puutarjotin, mutta oon ajatellut vaihtaa siihenkin tollasen Ikean jutun. :)

      Poista

<3