keskiviikko 11. helmikuuta 2015

YLIOPPILASJUHLIEN SUUNITTELUA

Moikkamooi :)! Ne jotka tuntee mut tai on lukenut blogia pidempään ehkä tietää että oon omalla tavalla tosi järjestelmällinen. Tai en tiedä onko se oikea sana, mutta tarkotan nyt sitä, että jos jotain kivaa tai suurta on tapahtumassa niin tykkään suunitella kaiken yksityiskohtia myöten valmiiksi ajoissa, koska muuten stressaannun. Sen vuoksi oonkin usein myös se, joka järjestelee yhteisiä tapahtumia tai reissuja, tai ainakin autan. Sillä tavalla pysyy helposti ite mukana siitä, mitä on tapahtumassa ja saa vaikuttaa asioihin.

Monet voiskin ajatella, että nyt on tosi aikasta suunitella mitään yo-juhliin liittyvää, niihin on kuitenkin melkeen 4 kuukautta aikaa vielä ja kirjotuksetkin on vasta edessä päin. Mun mielestä taas ei ole, ja oonkin suunitellut vähän asua, ruokia, vieraslistaa, koristeluja ja muita juttuja omiin juhliini. Ja ainahan sanotaan että suunnittelu on jo puolet itse työstä ;)!

Koska järjestelyt on tosiaankin vielä suunnitteluvaiheessa, en niistä paljasta vielä sen enempää. Asua oon kuitenkin mietiskellyt jo vähän pidempään, ja tällä hetkellä oon lähes varma että se tulee näyttämään suunilleen tältä:
nimetön

Oon ihan rakastunut valkoisiin kotelomekkoihin. Mä niin toivon, että tuun löytämään täydellisen yksilön itelleni. Koska kuitenkin kyseessä on ylioppilasjuhlat, on mekon syytä olla juhlava ja asiallinen, ei siis mikään baarimekko. Ja vaikka ylioppilasjuhlissa ei enää noudateta kovin tarkkaan mitään etikettejä, niin oon lukenut netistä, että hartiat kuuluisi peittää. Sen takia yllä olevassa kuvassa oleva mekko olis mun mielestä aika täydellinen.
Ylioppilaslakeissa yleensä on kultainen lyyra, mutta itse valitsin omaani hopeisen kun tilattiin niitä. En oo ikinä oikeen käyttänyt kultasia koruja ruusukultaa lukuunottamatta, joten hopeinen lyyra oli luonnollisesti mulle parempi valinta. Niinpä korutkin tulee olemaan hopeisia, ja myös kengissä tulee olemaan hopeeta, kunhan vaan löydän Tory Burchin Reva-ballerinat hopeisella logolla. Mä käytän niin harvoin korkkareita, että en halua pilata mun yo-päivää kärsimällä kipeistä jaloista, saati kaatua todistusta hakiessa :D.

Hiukset tulee mitä luultavammin olemaan nutturalla. Meikissä oon ajatellut panostaa pohjameikkiin ja suht tummiin silmiin, kuitenkaan ilman mitään pandakarhu vaikutelmaa. Huuliin ja kynsiin siis jotain neutraalia väriä, eli vaaleanpunaista. Ja niin kuin mut tuntevat tietää, rusketus on tietenkin kaiken a ja ö! Voi olla, että sen tekee ammattilainen suihkurusketuksella...

Miltäs kuulostaa? Ootteko te muut valmistuvat suunitellut jo ylioppilasjuhlia? Tai mites te, kenellä ne on jo ohi? Olisko jotain vinkkejä antaa? :)

Love, Elise

3 kommenttia:

  1. haha voi että kun samastun!
    Mä oon jo tilannu ittelleni ylioppilasmekon ja aion koristella sen ite glitterillä :)
    Joo ballerinat on kyllä hyvä valinta.. ite varmaan kärsin korkkareilla juhlat :D

    VastaaPoista
  2. Voi että itselläni oli viime keväänä omat ylppärijuhlat ja se oli kyllä ehdottomasti lukion/elämäni paras päivä :). Mutta niin, itse suosittelen lämpimästi tilaamaan juhlaruokia pitopalvelusta ja varaamaan sen vaikka heti ! Meillä oli nimittäin maaliskuussa miitti sen pitopalvelun kanssa ja sillon jo sanoivat, että he ovat olleet pitkään jo ihan täyteenbuukattu valmistujaispäivän osalta (varattiin itse se jo tammikuun alussa). Palkattiin samalla myös muutama tarjoilija, joista oli enemmän apua kuin toivoikaan ! Tarjoilijoiden ansiosta kukaan perheenjäsenistä ei joutunut olemaan keittiössä minuuttiakaan ja tiskata ei tarvinnut yhtäkään lautasta tai skumppalasia. Näin kaikki saivat nauttia päivästä täysin rinnoin (eli heitä myös suosittelen)! Huh tulipas pitkä romaani :D.
    Ps. Ihanaa, kun oot postannut taas useammin, tykkään sun blogista aivan älyttömästi ! <3

    VastaaPoista
  3. Miten pitkä oot? :) haluaisin iteki laittaa samoista syistä (+nilkkaongelma) ballerinat, mut mietin vaan, et onks se tyhmää ku oon kuitenkin vaan 164cm :D mutta tosi kivannäkönen asu ja iteki oon harkinnu jo pitkään noiden burchien ostamista :)

    VastaaPoista

<3